Boottrip in bikini - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Jessie Frankhuizen - WaarBenJij.nu Boottrip in bikini - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Jessie Frankhuizen - WaarBenJij.nu

Boottrip in bikini

Blijf op de hoogte en volg Jessie

10 Oktober 2015 | Vietnam, Ninh Bình

De laatste dag in Sapa (dinsdag 6 okt) zouden we een scooter gaan huren met Greg, een fransman die we tijdens de tocht in de bergen hebben leren kennen. Het regende en was mistig dus Amber en ik besloten om niet mee te gaan. Greg wilde heel graag dus ging alleen. Amber had het briljante idee om ons te laten masseren, dit konden we wel gebruiken na ons avontuur in de bergen. We gingen voor een full body massage om onze spieren weer wat losser te krijgen. Hierna zijn we ergens koffie gaan drinken. Opeens kwam Greg binnen gelopen met een hele hoop verband om en bloed in zijn kapotte kleding. Na 2 minuten op de scooter had hij al een ongeluk gehad en was gevallen. Hij moest naar een kliniek voor zijn wonden en de scooter laten maken, dat was een duur ritje. Wij waren nog blijer dat we niet mee gegaan zijn.

Samen met Greg zouden we om 16u de bus terug naar Hanoi pakken. Echter werden Amber en ik naar een heel ander busstation gebracht dan waar we met Greg afgesproken hadden en het was te ver lopen om hem op te halen en hierdoor miste hij de bus. Wat een pechdag had die jongen! De volgende ochtend kwamen we hem gelukkig tegen in het hotel in Hanoi en hij had een andere bus weten te vinden.

Na het ontbijt afscheid genomen van Greg en richting Ha Long bay vertrokken. Voor degenen die niet weten wat Ha Long bay is, de moeite waard om eens te googelen. Hier is ook een James Bond film opgenomen. We hadden een cruise geboekt en de boot zag er prima uit. We waren ongeveer met 20 man op de boot en Amber en ik hadden een eigen hut met badkamer waar we 1 nacht verbleven. De eerste dag gevaren en van het uitzicht op de vele groene bergrotsen genoten, niet gek dat dit tot de zeven nieuwe wereld wonderen behoort. We hebben op bedjes liggen zonnen we zijn nog bij een mooie grot gestopt. 's Middags mochten we kajakken. Ofja, Amber heeft het werk gedaan en ik zat voorop te chillen.
Na het diner nog wat drankjes gedaan op het dek en vroeg ons hutje in gegaan. We moesten al om 7u opstaan voor het ontbijt en werden op een andere boot gezet om naar een van de onbewoonde eilandjes van Cat Ba Island te gaan. Eerst gingen we nog even naar de 'oester boerderij'. Leuk om te zien hoe parels gekweekt worden, maar deze geur was toch echt iets teveel voor mij om 8u 's ochtends.
Daarna naar het resort met prive strand, heerlijk. Er staan ongeveer 30 bungalows, ook hier hebben we een nachtje geslapen. Het was super mooi en voor het eerst in de 4 weken (gaat snel!!) dat we hier zijn, heb ik in de zee gezwommen. Weer super lekker Vietnamees gegeten en verder hebben we vooral op het strand gelegen met e-reader. Het strand lag tussen de rotsen dus helaas nog niet veel kunnen zonnen. Wel zijn we weer gaan kajakken in de zon dus toch weer wat verkleurd. 's Avonds werd er door het personeel (we hoefden deze trip werkelijk niks zelf te doen) gebbqt aan het strand.
Na het eten hebben we nog lang met Jen en Mark uit Dublin zitten kletsen. Zij zijn 2 maanden op huwelijksreis door Azië, gaaf! Ze noemden het zelf een megamoon ipv honeymoon. Hele leuke Ieren met humor, maar wat praatte Mark snel en soms moeilijk te volgen. We merkten wel dat het steeds gemakkelijker ging hoe meer we met ze praatten.

Vrijdag 9 oktober werden we weer vroeg opgehaald om terug naar de haven te varen. Op de boot kregen we nog een heerlijke lunch en mochten we zelf spring rolls rollen. Dit liet ik maar aan Amber over, niet mijn talent..
Eenmaal weer op het land, pakten we de lokale bus naar onze volgende bestemming, Ninh Binh. Dat was de eerste en laatste keer dat we een lokale bus pakten. We hebben 5,5 uur lang in dezelfde houding opgepropt gezeten op de achterbank. Er bleven maar Vietnamezen de bus in komen die allemaal opgestapeld werden. Zo werd er ook een Vietnamees bijna bij mij op schoot gezet. Hij was super dun maar niet echt comfortabel omdat wij hierdoor klem zaten. Om de rit nog specialer te maken viel er een Vietnamese vrouw tegen mij aan in slaap...
Eindelijk aangekomen in Ninh Binh regende het super hard. We hebben maar weer eens bewezen dat we niet van suiker zijn, regenhoezen om de rugzakken en gewoon gaan. Gelukkig hadden we snel een hotelletje gevonden en onderhandeld over de prijs, ook dat gaat steeds beter.

Gisteravond rustig aan gedaan en volop gebruik gemaakt van Facetime. Eerst gezellig met Kel & Suus gekletst en daarna belde Thijs. Na bijna drie dagen geen wifi te hebben gehad, was het heel fijn om hem weer te spreken. Tijdens het facetimen viel de stroom uit dus toen maar gaan slapen. We hebben voor de 2e keer in de tijd dat we hier zijn heerlijk uitgeslapen.
Vandaag om 14:00 uur was het stroom probleem pas opgelost, duurde allemaal iets langer dan bij ons. De hele stad zat zonder stroom dus het was lastig om een plek te vinden waar we konden ontbijten. Er was veel gesloten en uiteindelijk moesten we wel voor een typisch Vietnamees ontbijt gaan: koude noodels met soja saus, bah bah... Mijn maag is nog steeds niet gewend aan het eten hier, maar verwacht niet dat daar nog verandering in komt. Mijn zomervakantie kilo's zijn er op deze manier erg snel af gegaan, dat is dan weer een voordeel!

Sinds gisteravond is het niet gestopt met regenen dus we kunnen op het moment niet veel anders dan eten en drinken. Voor het eerst dat we niks te doen hebben in 4 weken. Maar dat vind ik eigenlijk niet erg voor een keer.. Hoop wel dat het morgen droog is zodat we weer lekker op pad kunnen! De natuur rondom Ninh Binh schijnt prachtig te zijn, dat willen we morgen graag zelf gaan bekijken.

Dikke kus X

• 10 Oktober 2015 - 11:16

Rob:

Hoi Jes (en Amber),
    echt afzien daar ;-)) , heb de foto's gezien. Prachtig !!!!
    Blijven genieten :-))

xxxjes papa

• 10 Oktober 2015 - 13:48

Chayenn:

Mooie verhalen jes! Hopelijk zien we elkaar in hoi An! Moet lukken ;-) xx

• 10 Oktober 2015 - 14:59

Opa En Tante Jeanne:

Lieve Jes, dat was weer een leuk verslag. Ik wist trouwens niet dat er ook al nieuwe wereldwonderen zijn. Zou ik ook wel willen zien!
    Jullie doen het zo te lezen geweldig hoor! Zeer avontuurlijk. Heel veel liefs van opa en mij, ook aan Amber natuurlijk. Xxxx
    PS: ik ga dalijk een briefje in de bus stoppen bij de mensen van nr. 54. Je hoort de uitkomst wel. Daaaag! Xxxxx

• 10 Oktober 2015 - 21:18

Lo:

Erg leuk om ook jou indrukken te lezen.
    Geniet van Azie, best place to be . Na 14 weken is je buik wel gewend.
    Groetjes van een jaloerse fan xxx
    Lo