Bangkok life - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jessie Frankhuizen - WaarBenJij.nu Bangkok life - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jessie Frankhuizen - WaarBenJij.nu

Bangkok life

Blijf op de hoogte en volg Jessie

12 September 2015 | Thailand, Bangkok

Na heel lange voorpret was het eindelijk zover... Op 11 sept vlogen Amber en ik naar Bangkok om vervolgens 3 maanden rond te reizen in zuid oost Azië. Te beginnen in Bangkok om door te reizen naar Noord-Thailand, daarna Laos, Vietnam, Cambodja, Kuala Lumpur, Zuid Thailand en ten slotje een stukje Indonesië.
Goed voorbereid en vooral met heel veel zin ging ik met mama, Sander en Thijs naar het vliegveld. Daar nog wat gedronken met Amber en haar familie en toen was het toch echt tijd om afscheid te nemen. Hier had ik erg tegenop gezien en moest dan ook wat traantjes laten.. Amber daarentegen leek heel stoer, totdat ze in het vliegtuig The Fault in our stars ging kijken (huilfilm) haha.
Mijn eerste lange afstand vlucht en de maaltijden van China Airlines vielen me erg mee. Die 11,5 uur zijn voorbij 'gevlogen'. Heb The age of Adaline met Michiel Huisman gekeken, veel gekletst met Amber, mama's envelop open gemaakt (heel lief kaartje geschreven) en toen toch maar een slaappilletje genomen. We hoopten dat we hier van konden slapen maar kregen een lachbui en het was net of we stoned waren. Na 20 min lachen dan toch eindelijk KO en toen we wakker werden was het nog maar een uurtje vliegen.
Eenmaal aangekomen in Bangkok pakten we de skyline (metro) en daarna nog de taxi naar ons hotel D&D Inn op koh san road, de 'backpackerstraat'. We hebben 4 uurtjes geslapen in het vliegtuig en dus bijna een nacht overgeslagen, maar zijn toch meteen op pad gegaan nadat we de backpacks hebben gedumpt in de kamer.
We wilden graag naar de weekendmarkt 'Chatuchak' dus gingen op zoek naar een taxi. Een Thaise leraar sprak ons op straat aan en was erg geïnteresseerd in onze reis. Hij heeft ons een hoop tips gegeven en een tuk tuk voor ons gefixt die ons de hele dag rond reed voor 20 baht (€0,50!!!). We voelden ons een beetje schuldig over deze prijs maar hier is het normaal en zo hebben we al veel van de stad en een aantal tempels gezien. Vandaag is het een speciale Buddha dag dus ook de monniken hebben we al volop in actie gezien tijdens de rituelen. Er was er ook een in z'n gewaad de tempel aan het stofzuigen, was wel komisch om te zien. Inmiddels hadden we honger en vroegen onze tuk tuk chauf om ons naar een lekker eettentje te brengen. Er wordt overal gezegd geen street food en fruit te eten, maar dit hebben we dus op dag 1 al gedaan en het was super lekker (zonder slecht gevolg). Amber en ik gingen allebei voor Pad Thai, een typisch Thais gerecht.
De weekendmarkt was pas om 14u open dus daar zijn we als laatst naartoe gegaan. We waren heel moe van de reis en daarom super blij om te zien dat er een heel groot park bij de markt was. Je raad het al, we hebben 5 min over de markt gelopen en daarna lekker de hele middag in het park gelegen. Het is hier zo benauwd!!! Bij elke stap die ik zet lopen de zweetdruppels over m'n rug. Dus maar even afkoelen aan het water. Er zitten trouwens mega grote vissen in de vijver hier. Elke keer weer even schrikken als er een vin naar boven komt.
Amber is lekker aant dutten hier terwijl ik aan het typen ben. Bangkok is een hele drukke en vieze stad, maar hier in het park heerlijk rustig en mooi.
Het besef dat we hier zijn en voorlopig blijven begint nu te komen en daar worden wij heel blij van. De mensen zijn zo aardig en behulpzaam. Ik denk telkens dat ze ons iets willen verkopen ofzo, maar ze zijn oprecht geïnteresseerd.
Na een beetje uitrusten in het park toch nog maar even over de markt gelopen en daar rijst met garnalen gegeten. We hebben onze ogen uitgekeken naar alle mensen die voorbij kwamen gelopen.
Toen het erg donker werd en er een zware regenbui op komst was, zijn we naar 'huis' gegaan. We moeten vroeg naar bed want morgenochtend moeten we om 7u klaarstaan voor de fietstocht van Co van Kessel.
De komende 12 dagen in Thailand hebben we vandaag al helemaal uitgestippeld en 24 sept reizen we door naar Laos.
Ik zal proberen om mijn verslagen bij te houden. Wij gaan zo lekker slapen :) doeeeei

• 12 September 2015 - 17:26

Moon:

Ahhh super leuk schatties!!! Geniet ervan samen! Veel biertjes drinken om al dat vochtverlies op te vangen;-)

• 12 September 2015 - 17:26

Mariel :

Wow al zoveel gedaan vandaag, klinkt allemaal goed hoor. Jullie gaan heerlijk genieten samen, maak er iets moois van en doe voorzichtig (kan het niet laten hoor) kus en knuffel van mij xx

• 13 September 2015 - 07:42

Rob:

Hey Jes (en Amber) goedemorgen, bij jullie middag,
    fijn om te lezen dat jullie een erg warme start hebben daar. En al direct actief!
    Om echt jaloers van te worden, en dan nog de vooruitzichten die jullie hebben.
    Geniet er met volle teugen van.
    Zal vandaag nog een extra biertje op jullie drinken.

Heel veel plezier :-)))
    Lieve groetjes en een dikke zoen XXX

• 16 September 2015 - 17:00

José Scholtens:

Hoi, ik lees je net reisverslagen. Erg leuk :) Ik ben ook van plan om naar Thailand te gaan, hebben jullie alles van te voren gereserveerd .. zoals de fietstocht?? Of hebben jullie gewoon een ticket gekocht en daar verder gekeken ? :) bedankt voor de info alvast!

• 18 September 2015 - 02:43

Oma :

Hallo Jessie,
    Zojuist je verslag gelezen in de nacht zoals je weet ben ik dan het helderst,ik vind het hartstikke spannend
    maar het begin is dus al goed begonnen,maar zo,n aardige man die voor jullie die tuff tuff regelde is fijn
    doch wel op jullie hoede blijven voor aardige mannen hoor.
    Wel oppassen met voedsel op de straat ze waarschuwen niet voor niets.en hoe zit het met ''t water kun je dat wel gewoon drinken? Ik moet nog uitvogelen hoe ik kan bellen,dan hoor je het wel als dat lukt.
    Heel veel plezier samen,en houd je dagboek maar bij voor later!Heel veel leifs en een dikke Kus XXX OMA

• 18 September 2015 - 02:47

Oma Van Glabbeek:

Hoi Jes,
    Ik was vergeten de data en de tijd te vermelden; 2.46 u 18 sept.2015 (Doei )

• 18 September 2015 - 15:11

Jessie Frankhuizen:

Hoi Jose! Leuk dat je m'n verslagen gelezen hebt. Wij hebben een retourtje Bangkok en een hotel in Bangkok gereserveerd van tevoren. Verder kun je de tours ter plekke via internet boeken of bij hostels/reis bureautjes. Het is allemaal heel gemakkelijk hier te regelen en ook nog eens goedkoper. De hostels kun je ook gewoon binnenlopen en voor €10 per nacht heb je een goede slaapplek. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag. Groetjes!