Vamos a la playa - Reisverslag uit San Cristóbal de La Laguna, Spanje van Jessie Frankhuizen - WaarBenJij.nu Vamos a la playa - Reisverslag uit San Cristóbal de La Laguna, Spanje van Jessie Frankhuizen - WaarBenJij.nu

Vamos a la playa

Blijf op de hoogte en volg Jessie

11 Oktober 2012 | Spanje, San Cristóbal de La Laguna

Ik zit nu in het zonnetje op school dit verhaal te schrijven, omdat ik me weer eens een keer vergist heb in de tijd.. Dit keer ben ik niet te laat, maar gewoon 1 uur te vroeg!

Had ik toch mooi langer in mijn bed kunnen blijven liggen maargoed. We hadden gisteravond namelijk een Italiaans diner bij ons thuis met 13 man. Het was weer smullen natuurlijk en heel gezellig.

Zondag zijn we met ongeveer dezelfde groep naar het mooiste strand van Tenerife geweest. (Ik zal er nog foto's van bijvoegen.)
Maar we moesten er wel wat voor over hebben om er te komen, eerst een uur in de bus en daarna nog een half uur door de bergen lopen. Best vermoeiend in de hitte!! Deze week is denk ik het warmst van allemaal. De temperaturen komen boven de 30 graden uit! Voor mij iets te warm, maar alles beter dan in Nederland denk ik.

Uiteindelijk hebben we lekker een paar uurtjes op het strand geluierd en in de hoge golven 'gezwommen'. Veel zwemmen kun je door de golven niet. Voor surfers is het hier wel echt ideaal!
Om half 7 ging de bus weer terug, maar helaas hebben we die gemist. De eerstvolgende bus vertrok pas om 9u wat veeel te lang duurde. Dus hebben we met zn 6en besloten om te gaan liften! Ik had dat nog nooit gedaan en vond het ook een raar idee, maar de eerste 3 hadden al snel een auto gevonden. Felice, ik en Thomas moesten iets meer geduld hebben. Na heel veel mislukte pogingen wilde 2 Spaanse jongens ons meenemen. Zo blij als een kind zaten we in de auto, want we dachten dat we nog een stuk van el clasico konden kijken.. Maar helaas kwamen we een kwartier voor einde pas aan in Santa Cruz..

Vorige week met Annie en mama ook veel stranden bezocht. Ze hadden een auto gehuurd en daarmee zijn we een paar keer naar het zuiden gereden. Als het bij mij in het noorden slecht weer is, is het in het zuiden namelijk altijd goed. Ze waren hier in de enige week met regen.
Maar dat kon de pret natuurlijk niet bederven :D we hebben schandalig veel geshopt, vooral mijn shopverslaafde moeder dan.. Het is hier zo goedkoop allemaal!
Ook hebben ze me elke dag mee uit eten genomen, ik ben echt super verwend. Het was heerlijk om weer in een normaal bed te slapen in hun huisje en de rest was ook erg luxe vergeleken met mijn studentenhuis. Maar ben nu alweer gewend aan mijn bed waarin ik de vering kan voelen!
Het was echt shit om weer afscheid te nemen, aan alles komt een eind. Maar op 27 november komen papa en Moon al :) erg veel zin in!

Het weekend ervoor (22-25 november) ga ik bij Amber op bezoek in Madrid!!! Voor 35 euro heb ik een retourtje kunnen kopen, omdat ik nu officieel inwoner van de Canarische eilanden ben.

Op school gaat het alleen nog steeds niet echt denderend. Inmiddels zit ik in de les dus het zegt misschien genoeg dat ik nu dit verhaal aan het schrijven ben.. De leraren houden er geen rekening mee dat wij allochtonen zijn, dat is eigenlijk best logisch want Felice en ik zijn de enige in de hele collegezaal. Meestal zitten er ongeveer 60-70 man in een collegezaal.
Vaak worden we aangekeken alsof we buitenaardse wezens zijn door ons blond haar en blauwe ogen. Er worden zelfs weddenschappen gesloten over waar we vandaan komen (what the hell).
Ze zijn het hier duidelijk niet gewend om buitenlanders in de klas te hebben. We hebben dan ook weinig tot geen contact met onze medeleerlingen.
Ook kunnen we nog steeds niet in de 'virtuele campus'. Dat is een programma op de schoolsite waarin alle lesinhoud, opdrachten en huiswerk in staat. Opzich zou je denken dat is toch top, dan hoef je niks te doen. Maar na 5 weken niks weten hebben we er toch wel genoeg van. We zijn al bij vele kantoortjes en leraren langsgeweest omdat we onze coordinatrice hier niet konden bereiken.
We hebben nu eindelijk een afspraak aanstaande maandag dus hopen dat we dan eindelijk iets voor school kunnen doen.

Het Spaans zelf gaat wel prima. Ik kan al best wel een gesprek in het Spaans voeren. De privelessen die Felice en ik samen hebben zijn echt super goed dus we leren er veel van.

Morgen is er weer een feestdag waardoor we niet naar school hoeven, alle Spanjaarden zijn vrij. Kort weekje school dus weer. We hebben echt een relaxed rooster! Elke dag ongeveer van 9u tot 12u les :) ik zal maar eens proberen op te letten. Niet dat dat nog zin heeft want de les is al bijna voorbij.. Felice zit uit verveling het Spaanse woordenboek te bestuderen, ook erg goed.

Verder ga ik dit weekend misschien naar het Siam park. Dat is het grootste waterpark van Europa dus lijkt me heel vet..

Besitos,
Jessie

  • 11 Oktober 2012 - 12:06

    Felice:

    Wat een leuk verhaaltje!! Op naar nog meer avonturen en verhalen! Beso

  • 11 Oktober 2012 - 12:57

    Eline:

    Hee Jes!
    Leuke verhalen allemaal. Zo te lezen heb je het wel naar je zin daar. Dit komt wrs ook vooral door het warme weer, weinig school, goedkoop shoppen, lekker eten en ga zo maar door

  • 11 Oktober 2012 - 14:27

    Annie:

    Hoi Jessie,

    Ik heb even lachtend je verhaa gelezenl.
    Nog niet veel veranderd dus.

    Wel leuk dat je met een leuke groep optrekt na schooltijd. (wat heel veel is hihi)

    Veel plezier in het waterpark en groetjes aan Elisabeth, Felice en Thomas

    xxxx Annie

  • 11 Oktober 2012 - 16:01

    Corry Van Glabbeek,:

    Hola Jessie,

    Je verslag gelezen goed lang in de les z,n tijd,ik vind het maar vreemd ook al ben je maar met twee allochtonen dat je dan niet in aanmerking komt om via internet je opdrachten te kunnen maken,hebben ze daar in het college de docenten of decaan geen weet van ??

    Wel gezellig met een groepje uit het studentenhuis na de studie,maar dat je geen of weinig kontakt hebt met de spaanse college-studenten vind ik vreemd want daar leer je het snelst je Spaans van ,ik zou dan als ik jullie was zelf eens kontakt zoeken met ze.

    Ik ben net terug uit het ziekenhuis, weer longfoto,s en van m,n ribben,ben met een taxi gegaan wel zo gemakkelijk.

    Verder wens ik je veel sukses met je studie, toi toi,xxx OMA.

  • 11 Oktober 2012 - 19:41

    Mama:

    Ja wat een leven heb jij daar he! An en ik hebben genoten hoor, hier is het nu ook best lekker. Ik heb vanmiddag bij Moon in het zonnetje gezeten! Gezellig met zo'n grote groep optrekken hoor, probeer ook zelf eens contact te zoeken met je medestudenten of een praatje te maken....

    Wie is er trouwens shopaholic.... jij staat iedere keer met iets nieuws op de foto!!! Jaja Jeske...
    maar dan van wie zou je het hebben.... de knip is nu wel leeg helaas, sparen voor de volgende vakantie dan maar he

    xxx en dikke knuffel mums

    ps met wie ga jij naar dat siampark???? hihi

  • 11 Oktober 2012 - 21:22

    Sjoerd:

    awh ik heb echt heel veep medelijden dat jij daar samen met een vriendin in spanjes zit en van 9 tot 12 naar school moet haha

    ik snap die medeleerlingen opzich wel want je hebt ook wel iets weg van een buitenaards wezen

    veel succes nog op school!!

    xxsjoerd


  • 16 Oktober 2012 - 12:22

    Jeanne En Frits Frankhuizen:

    Hoi Jes

    Wat een luizenleven! En hartstikke leuk natuurlijk., Als je Spaans erop vooruitgaat is het al mooi meegenomen toch?
    Waar ik benieuwd naar ben: kun je ook goedkoop "eilandhoppen" daar? Naar Gran Canaria bijv.?
    Dat is ook weer eens wat anders.
    Hier nog steeds alles ongveer hetzelfde. Opa af en toe niet lekker; flink verkouden. En wij gaan
    1e week bovember naar Barca. Nou dat was het dan. Heel veel liefs en heb maar veel plezier (en
    een beetje studeren). Dag, xx Opa en Tante Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, San Cristóbal de La Laguna

Jessie

Actief sinds 21 Aug. 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 8328

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondreis Zuid Oost Azië

26 Augustus 2012 - 26 Januari 2012

Studie uitwisseling Tenerife

Landen bezocht: