La vacaciones se acabó - Reisverslag uit San Cristóbal de La Laguna, Spanje van Jessie Frankhuizen - WaarBenJij.nu La vacaciones se acabó - Reisverslag uit San Cristóbal de La Laguna, Spanje van Jessie Frankhuizen - WaarBenJij.nu

La vacaciones se acabó

Blijf op de hoogte en volg Jessie

19 September 2012 | Spanje, San Cristóbal de La Laguna

Hi allemaal,

Ik heb gehoord van mijn lieftallige zuster dat het tijd is voor een nieuw verslagje..

Inmiddels zijn bijna alle problemen in het appartement opgelost :) er zit alleen nog een gat in het plafond, omdat het dakterras versleten is. Daar wordt deze week een nieuwe laag op gezet. Ook hebben we nog steeds geen internet heel irritant. We zijn van plan om het internet van de buren te lenen. Voor een internetabonnement heb je namelijk een verblijfsvergunning nodig en die hebben we nog niet.

Ik heb al een paar ochtenden in het gemeentehuis en politiebureau doorgebracht, wat een papierwerk!!! Dat is nu eindelijk rond maar nu mag ik nog 2 weken wachten op het ‘bewijs’ van de verblijfsvergunning.

Mijn vakantie is trouwens voorbij, gister was mijn eerste schooldag. En uiteraard heb ik me meteen verslapen, net wat voor mij -.- gelukkig zijn er deze week alleen nog maar introductielessen. Alhoewel die ook al moeilijk genoeg zijn, de meeste leraren praten heel snel waardoor ik er geen touw aan vast kan knopen.. Maar dat komt vast nog wel :)

Het Spaanse leven bevalt me echt heel erg goed, iedereen leeft buiten en er is altijd wel wat te doen op straat. Ook zijn er overal leuke restaurantjes en coffeeshops. Ik drink eigenlijk nooit koffie maar hier zijn ze echt goddelijk! De prijzen hier zijn ook mega goedkoop, ik heb gister nieuwe sandaaltjes voor 8 euro gekocht.. En het is bijna goedkoper om uit eten te gaan dan naar de supermarkt :) vanavond ga ik weer met mijn huisgenootjes tapas eten. Op woensdagavond zijn ze €1 per stuk, dus er zullen wel weer veel studenten zijn!

Vrijdag was er een festival in La Laguna op een groot plein met live muziek en heel veel vuurwerk. Omdat het een locale feestdag was, was iedereen vrij. Ook hebben we dit weekend samen met de buren een bbq georganiseerd op het dakterras, met zelfgemaakte sangria, wat heeel gezellig was! Zaterdag ook goed uit geweest.. Om half 6 in de ochtend was ik thuis.

Gisteravond weer naar de salsa geweest, dat is elke dinsdagavond. En ik heb eindelijk een goed sushi restaurant gevonden :D bij mij om de hoek. De locatie van mijn huis is echt super, midden in het centrum en overal dichtbij.
Voor de geinteresseerden, dit is mijn adres:
Avenida Trinidad n°9
Piso 3°B Izd.
38204 La Laguna
Tenerife, Espana

Komend weekend is het weer feest want zondag ben ik jarig :D ik weet nog niet precies wat ik ga doen.. Zaterdag uiteraard de kroeg in en dan om 12 uur fiestaaa. Zondag ga ik misschien een bootje huren met wat vrienden of naar het strand, ik zie het wel. Het is trouwens dubbel feest dit weekend, want Amber komt overgevlogen vanuit Madrid!!
Jullie horen wel weer hoe het is geweest!

X Jessie

  • 20 September 2012 - 12:56

    Mama:

    hey moppie,

    fijn dat je het zo goed naar je zin hebt daar! ik zit nu met sem aan de boterham
    niet echt warm buiten en vanmorgen op de fiets keikoude handen... Modeshow wavs erg leuk om te doen zondag en tant Lies en ik gaan een nieuwe carriere starten, grapje hoor! verder druk met tennis, moet iedere avond spelen... Heb je onze kaart al gehad? dat internet is wel jammerwantwe hebben je al lang niet gezien. Maar volgende week zijn we al bij je dus das niet lang meer he? Hoeist met die knappe spanjaard? Moeten wij dalijk allemaal spaanse les gaan volgen? grapje hoor! Heb je al van Moon haar actie gehoord, ze heeft een schildpadje in de wc laten vallen...Xan heeft hem gelukkig eruit kunnen halen! Ik heb er wel enorm om gelachen moet ik zeggen! Hoe krijgt ze het voor elkaar,??? Nou meisje veel succes op school en natuurlijk een fijne verjaardag en tot de 28e dikke kus en knuffel mama en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, San Cristóbal de La Laguna

Jessie

Actief sinds 21 Aug. 2012
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 8329

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondreis Zuid Oost Azië

26 Augustus 2012 - 26 Januari 2012

Studie uitwisseling Tenerife

Landen bezocht: