Nobody said it was easy - Reisverslag uit San Cristóbal de La Laguna, Spanje van Jessie Frankhuizen - WaarBenJij.nu Nobody said it was easy - Reisverslag uit San Cristóbal de La Laguna, Spanje van Jessie Frankhuizen - WaarBenJij.nu

Nobody said it was easy

Blijf op de hoogte en volg Jessie

27 Oktober 2012 | Spanje, San Cristóbal de La Laguna

Al een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb, maar er is eigenlijk best veel gebeurd.
Zaterdag 13 oktober een heel gezellig strandfeest gehad tot vroeg in de ochtend. Een jongen van de studentenvereniging was jarig en had een strandtentje afgehuurd. Ik weet nog steeds niet wie het was maar wat maakt het uit..

Daarna ben ik eigenlijk een beetje in een ‘zwart gat’ gevallen zoals mijn papa dat zegt ;). Heb de afgelopen 2 weken nergens zin in gehad en weinig ondernomen (behalve naar school gaan dan). Ik kon alleen maar aan thuis denken en voelde me totaal niet op mijn gemak. In die 2 weken ben ik ook een paar keer bij Felice en Thomas gaan logeren om mijn eigen huis te ontvluchten. Ik had er echt geen zin meer in.
Dit kwam vooral doordat mijn Italiaanse huisgenoten feestjes geven wanneer ze daar zin in hebben zonder het aan Elisabeth en mij te vragen. Hierdoor is het altijd maar de vraag wat we aantreffen als we thuiskomen. Of het nou een doordeweekse avond of weekend is maakt allemaal niet uit voor de italiaantjes, het is hier net een bar… Vorige week vrijdag was het enorm uit de hand gelopen. Gelukkig was ik er niet en sliep ik weer bij F&T. Maar Elisabeth vertelde me dat ze om 5u in de ochtend wakker werd en toen zij om 8u vertrok om te gaan kayakken stond de politie aan de deur in verband met geluidsoverlast.
Schijnbaar was het heel grappig om te zien hoe bang Simone was (mijn lieftallige Italiaanse huisgenoot), omdat al zijn wiet op tafel lag. Maar helaas hebben ze dit niet gezien, Elisabeth en ik hadden afgesproken bij het volgende bezoek vd politie ons dakterras te showen. Daar staan namelijk een stuk of 15 plantjes…

Maar dit gaat natuurlijk veel te ver en dus vonden Elisa en ik dat het tijd was voor een serieus gesprek. Natuurlijk was het wel even afwachten op het juiste moment, het moment waarop ze niet dronken/stoned/high etc. waren. Uiteindelijk heeft dit gesprek dinsdag plaatsgevonden. We hebben duidelijk gemaakt dat wij zo niet kunnen/willen leven en we hebben verteld wat de nieuwe regels zijn:
- Geen feestjes doordeweeks
- In het weekend mag best af en toe, maar met vraags en niet tot 8u ’s ochtends
- Geen meubels kapotmaken (er hangt nu een zielig peertje in de woonkamer omdat Simon het nodig vond om de lampenkap op zijn hoofd te zetten, die nu natuurlijk kapot is)
- Geen eten/drank van ons pakken zonder het te vragen (een keer kwamen felice en thomas bij mij eten en had ik speciaal voor thomas bier gehaald omdat ie niet van rose houdt, was mijn bier verdwenen..)
- Van tevoren aangeven als er gasten komen. Er leeft nu al 2 weken een Italiaanse gast in onze woonkamer en hij voelt zich erg thuis. Ik werd nogal verrast toen ik twee weken geleden de deur open deed en daar iemand met een grote koffer stond.. Had geen idee wie het was, maar hij vertelde me een vriend van Simone te zijn. Hij heeft de enige kast die we hebben in de woonkamer volledig in beslag genomen met zijn spullen en nodigt ook al zijn vrienden uit om gezellig in ons appartement een biertje te komen drinken… Hij slaapt op de bank tot in de middag waardoor de woonkamer dus vrijwel onbruikbaar is.

Het gesprek leek best goed te gaan. Vooral Flo (het Italiaanse meisje) was erg begripvol en wilde echt dingen gaan veranderen voor ons. Simon daarentegen zei vrij weinig en werd op het eind van het gesprek boos op Elisabeth omdat zij het raam in de woonkamer open had gemaakt om de wiet/rook/muffe lucht van onze Italiaanse gast te verwijderen. Hij werd boos omdat dit koud was haha.

We hadden besloten om ze een kans te geven het goed te maken en mochten ze dit niet doen dan zouden we gaan we verhuizen. Het liefst verhuizen we natuurlijk niet, voor mij is dat dan al de 4e keer hier, maar dit houden we niet nog 3 maanden vol. Onder het motto ‘we can cope with these partyanimals’ stonden Elisa en ik er weer helemaal positief in. Helaas was het rotgevoel snel weer teruggekeerd en bleken onze woorden in ‘het gesprek’ ervoor toch niet zo duidelijk te zijn. Nog geen 4u erna zaten er namelijk 10 vrienden van Simon in de woonkamer die wel in waren voor een feestje op dinsdagavond. Lang geleden dat ik zo ontzettend boos ben geweest!! Ik ben ontploft waar zijn vrienden bij waren en binnen 10 minuten stonden ze allemaal weer buiten :D dat voelde dan weer wel goed.
Behalve boos was ik vooral heel erg teleurgesteld, omdat het me duidelijk werd dat die k**italiaan niet gaat veranderen. Hij denkt dat dit zijn appartement is en geeft nog minder dan niets om zijn huisgenoten. Hij heeft me verteld dat dit de eerste keer is dat hij zonder zijn ouders woont en daardoor kan doen en laten wat hij wil. Niemand kan hem hier vertellen wat te doen en hij gaat er alles uithalen wat erin zit. Ook toen realiseerde ik me dat hij echt niet gaat stoppen met de feestjes in onze huiskamer en altijd maar dronken/stoned zijn. Elisabeth was hier nog steeds niet van overtuigd en dacht dat het een eenmalige actie was. Ik vond dit een beetje naïef maar besloot haar nog wat meer tijd te geven om erachter te komen hoe hij in elkaar zit. Dit werd al snel duidelijk gelukkig want donderdagnacht was het weer drama, om 4u kwam hij thuis van het stappen en had honger dus ging nog een uitgebreide pasta koken met een vriend. Moet kunnen, maar ze waren weer zooo luidruchtig. Ik sliep pas weer om 6u. Dit was voor mij echt de druppel en gister heb ik besloten, ongeacht wat Elisabeth beslist, dat ik ga verhuizen. Felice had al een leuk huisje gevonden en die ben ik meteen gaan bekijken. Het is echt een leuk appartement en natuurlijk het idee dat ik kan slapen wanneer ik wil is heel fijn.
Gelukkig heeft Elisa vrijwel meteen besloten ook mee te gaan!! Echt heel blij mee want zou haar niet graag alleen achter willen laten hier. Ik heb er weer helemaal zin in nou! Lekker met zijn drietjes een eigen huisje, hopelijk voel ik me dan eindelijk helemaal thuis. Thomas gaat trouwens niet mee, omdat hij dinsdag terug naar Nederland gaat. Helaas heeft ie geen werk kunnen vinden hier dus er zit niks anders op.. Heel shit voor Felice, maar wij kunnen haar volgende week fijn opvangen in onze nieuwe crib.

Hopelijk wordt het ook wat beter weer want ben al een week niet meer naar het strand/zwembad geweest.. Afgelopen zaterdag was de laatste keer, toen ben ik naar het Siam park geweest. Heeel vet waterpark. Ben van de engste glijbaan ooit af geweest. Het was een soort vrije val en uiteindelijk kwam je in een buis terecht die tussen de haaien doorliep.. Zal er ooit wel een foto van bijvoegen.

Op school is inmiddels gelukkig alles geregeld, vorige week al 2 toetsen gehad. Eentje is heel goed gegaan (met dank aan mijn buurman), heb een 9 gehaald!! Hierdoor heb ik al 0,7 punt extra verdiend op het eindtentamen van economie. De andere toets ging heel slecht, het vak communicatie richt zich hier vooral op de Spaanse taal zelf. We moesten allemaal fouten uit Spaanse teksten halen, wat best lastig is als je de taal nog niet eens onder de knie hebt. Het bleek dat de Spanjaarden zelf grammaticaal ook niet zo sterk waren, want het gemiddelde van de hele collegezaal was een 1. Felice en ik hadden allebei boven het gemiddelde!!

Als ik mijn verhaal terug lees is het best negatief, maar ik heb er nou weer helemaal zin in en weet zeker dat ik de juiste beslissing heb genomen door te verhuizen.

En volgend weekend ga ik naar Barcelona :D!! Ook erg veel zin in. Ik ga bij Fleur logeren, zij loopt nu stage in Barcelona tot kerst. En ook ga ik natuurlijk bij Jan&Erika op bezoek. Heel leuk dat opa en tante Jeanne tegelijk daar zijn!

Dat was het voorlopig wel weer.. Vandaag ons contractje tekenen en dan waarschijnlijk morgen verhuizen :) jeeej jullie horen snel van me! X

  • 27 Oktober 2012 - 12:49

    Wieke:

    Hee Jes,

    ook ik lees je verslagjes altijd ff door, vind het leuk om te lezen wat je daar allemaal doet. Hoop dat het weer een beetje beter wordt daar en dat je er weer zin in krijgt. Ik zou zeggen geniet er nog van;)!

    x Wieke.

  • 27 Oktober 2012 - 13:16

    Annie Saes:

    Hey Jessie,

    Wat een verhaal van de lieftallige SIMON. Die wil inderdaad alleen maar feesten, roken enz.
    Denk alleen aan zijn eigen schat.
    Ben blij voor je en elisabeth en Felice dat jullie een nieuwe woning hebben gevonden.
    Fijn een nieuwe start moet je maar denken.
    Nu is het jullie beurt om het gezellig te maken in jullie huisje.
    Dit gaat beslist lukken schat...

    Succes liefs Annie

  • 12 November 2012 - 20:57

    Evelien :

    Zo jes ik had dit nog niet gelezen! Wat een mongolen die italianen zeg, echt belachelijk hoe ze zich gedragen!! Ben echt blij voor je dat je nu lekker in je nieuwe huisje zit en weer kan gaan genieten! En die borg ga je terug krijgen ook! Kus kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, San Cristóbal de La Laguna

Jessie

Actief sinds 21 Aug. 2012
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 8324

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondreis Zuid Oost Azië

26 Augustus 2012 - 26 Januari 2012

Studie uitwisseling Tenerife

Landen bezocht: