Update - Reisverslag uit San Cristóbal de La Laguna, Spanje van Jessie Frankhuizen - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit San Cristóbal de La Laguna, Spanje van Jessie Frankhuizen - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Jessie

12 November 2012 | Spanje, San Cristóbal de La Laguna

Inmiddels wonen we alweer 2 weken in ons nieuwe huisje. Ik ben helemaal gesetteld en het bevalt echt goed..
Ik zal denk ik niet niet meer zo snel in een studentenhuis gaan wonen met mensen die ik niet ken. Met een paar vriendinnen is veel relaxter.
Elisabeth en ik hebben deze week de sleutels ingeleverd van het oude appartement en we dachten dat we er dan klaar mee zouden zijn en onze borg terug zouden krijgen. Maar helaas weigert 1 van de italiaantjes hem terug te geven omdat hij nu meer huur moet betalen nu wij weg zijn. Ontzettend frustrerend, het gaat me niet eens om het geld maar gewoon om het principe dat hij besluit zijn huur te betalen met ons geld. Maar ja wat kunnen we eraan doen.. Helemaal niks. Ik ga denk ik een keer binnen sneaken en alle wietplanten van het dakterras af gooien!
Alhoewel mijn vader (het braafste menneke van best) zegt dat hij het wel eens even zal regelen als ie eind november hier is hahaha.

Maar dat zien we eind november wel weer.
Vorige week naar Barcelona geweest, echt super leuk gehad! Alleen de verschrikkelijkste vlucht ooit. Alle passagiers moesten 2u lang in het vliegtuig wachten op vertek. Dikke vertraging gehad dus en onderweg ook nog eens veel turbulentie waardoor ik pas heel laat arriveerde zaterdagavond.
Toen naar Fleur gegaan en na een beetje optutten en een paar flesjes cava zijn we maar gaan stappen in een van de gaafste clubs waar ik ooit ben geweest. Er stond dan ook een rij van 20 meter voor de deur. Maar gelukkig had Fleur zo haar connecties en konden we meteen doorlopen:). om half 7 's ochtends lag ik in bed dus het was een geslaagd feestje.
Zondags zijn we redelijk brak naar de Montjuic gegaan. Daar kun je met een gondel omhoog en boven op de berg heb je uitzicht over heel Barcelona. 's Avonds hebben we maar rustig aan gedaan en gingen we naar 'Cafe Amsterdam'. Daar heb ik sinds een lange tijd weer frietjes met frikandel speciaal gegeten, lekkerrr.
Vanaf maandag waren opa en tante Jeanne in Barcelona. Heel erg leuk om ze weer te zien! We zijn met zijn drietjes lekker gaan lunchen en naar de haven gegaan om daar in het zonnetje naar de dikke jachten te kijken. Onderweg hier en daar een terrasje gepakt, echt vakantie.
Maandagavond hadden Erika en Jan een heerlijk driegangendiner gekookt. In januari ben ik in Barcelona geweest en sinds toen heb ik ze niet meer gezien dus erg gezellig.
Dinsdag was alweer mijn laatste dag. Weer de hele middag door het mooie Barcelona geslenterd met opa en Jeanne, en 's middags een lekkere paella gegeten. Daarna moest ik alweer terug naar Tenerife en de universiteit na een paar superdagen.

Op school gaat het beetje bij beetje vooruit. Maar maak me nog steeds wel zorgen over de eindtentamens. Het is echt bijna niet haalbaar, maar we doen ons best. Met het Spaans gaat het namelijk wel goed, ook niet makkelijk maar elke week beter. We hebben afgesproken om vanaf aankomend weekend alleen maar Spaans tegen elkaar te spreken in plaats van Engels..

Afgelopen weekend ben ik naar het zuiden geweest, want Martin&Milly en Carla&Rene zijn daar op vakantie. Felice is met me mee gegaan en we zijn daar ontzettend verwend!!! Het hotel was heel gaaf. Ik heb nog nooit zoiets gezien. Maar het leukste vond ik dat we een super gezellige dag hebben gehad. Wat hapjes en drankjes gedaan met zijn zessen, ik heb er echt van genoten. Ook fijn om eindelijk weer in de zon te liggen. Niet dat het hiet in het noorden koud is (elke dag minstens 20 graden), maar het regent al drie weken lang :(. Nu dus weer mijn kleurtje terug met behulp van veel olie.

Vandaag is Elisabeth jarig dus dat moet gevierd worden :). Felice en ik hebben gister heel het huis schoongemaakt en versierd. Ook super leuk dat haar vriend is overgekomen naar hier voor haar verjaardag. Vanavond gaan we met ongeveer 10 man naar een restaurant/bar dus dat wordt vast weer gezellig!

Met halloween trouwens ook een goed feestje gehad. Wist niet dat dat zo'n big happening was hier. De dag erna voelde ik me heel ellendig maar ik ben weer gered door een van de vele nationale feestdagen. Als het geen feestdagen zijn dan zijn het wel stakingen waardoor we vrij zijn. Vandaag zaten we met in totaal 5 van de 80 studenten bij communicatie.. En waarschijnlijk zijn we woensdag weer vrij ivm een staking. En ik heb vandaag voor het eerst best veel begrepen van het college!!

Maar ik ga nu even hardlopen in de regen (diehard!). Heb al een week niks gedaan qua sport namelijk.. Maar Felice en ik gaan informeren of we misschien kunnen gaan tennissen. Niet in een competitie ofzo maar gewoon voor de leuk :).

Volgende week ga ik naar Amber in Madrid en daarna komen papa en Moon al :D echt zoooveel zin in!

xxxxx

  • 12 November 2012 - 18:12

    Amber Kesselaer:

    Okee Jessie blijf duimen. Het is hier nu steeds 15 graden dus dat moet je wel trekken toch ?!?!?!

  • 12 November 2012 - 20:39

    Evelien:

    Hee lieve jes! Super om te horen hoe leuk je het hebt en wat je allemaal mee maakt:) En ik zou van dat italiaantje heel zn kiet leeg jatten en zn wietplanten weggooien idd hahaha! Maar jou papa maakt daar vast korte metten mee:p Ook echt leuk dat er zoveel bekenden naar jou toe komen en bij je in de buurt zitten! Wel balen dat het regent maar nu kun je je tijd goed besteden aan de spaanse taal haha! Komt goed met die eindtentamens, lukt jou daar geloof ik in! Wij kunnen alles nog op het laatste moment remember de middelbare school haha! Mis je wel een beetje! Hoeveelste ben je weer terug? Dan maken we een afspraak voor een hele grote lunch hihi! Dikke kus!

  • 19 November 2012 - 19:19

    Oma Van Glabbeek:

    Hoa Jessieke,
    Als ik je reisverslag zoal lees gaat het er nogal feestelijk aan toe,ik heb de indruk meer van dat en uitgaan dan studeren,ja dan haal je je eindex niet.!~!!!
    Wel leuk dat je Poa en Jean en Jan ne vriendin hebt ontmoet in Barcelona,lekker kunnen eten bij ze etc.
    Dan de andere kant van fam.op tenerife Millie en Carla met aanhang het lijkt wel of dat je in Best woont op deze manier,zo wil ik ook wel een halfjaar daar vertoeven,maar ik zit in een ander vliegtuig nml.bij De Da-Vinciklieniek,valt erg tegen kost me bijna een dag vanaf 10.30 u.t/m 15.30u.maar ik heb een taxi besteld visa-versa.Jes dat heb jij toen niet mogen zien hoe je in die cabines zit dat is gelijk een vliegtuigmet 12 personen tegenoverelkaar oren die suizen krijg je om het halfuur een glaasje water en snoepje 3 min.dan weer je zuurstofmasker op en inademen en zo totaal 2 uur,ik heb me voorgenomen om het maar 20 x tedoen en geen 40,en ik vertik het om op woensdagmiddag te gaan(bridgen)Dr.Vleer vond het goed ,en de rest heb ik maling aan!
    Je toelage moet je inmiddels van mij ontvangen hebben,maar wel een beetje zuinig aan he,ik schrijf altijd studiebijdrage.
    Sander zou met mij ook graag naar jou toewillen,maar hij kwam met Simone en Xander bij mij eten en toen hoorde hij dat Papa met Simone ging dat was een teleurstelling voor hem,ik heb beloofd als ze weg waren dat wij dan met drietjes bij de drie kronen in oirschot gaan eten dat maakte het een beetje goed,ja zegt hij MAma zei dat ik niet met Oma alleen met het vliegtuig kon,misschien wel waar ?
    Simone heeft vandaag gewerkt en elke week doet ze daarna eten bestellen wat ik moet maken en komt Xander van zijn werk ook,en soms je Vader of Sander ook gezellig maar veel werk.
    Woensdag a.s. moet ik op verzoek van Xander een chasecaek maken als afscheid diner bij hen als toetje.
    ik stop maar eens met mijn verhaal anders wordt het vermoeiend voor je om het allemaal te lezen,ha ha !!!
    Een dikke kus van je OMAAT_ JE Hasta La Vista

  • 05 December 2012 - 15:34

    Jeanne Frankhuizen:

    Hi Jessie

    Wat lees ik toch weer leuke berichten van jou. En leuk om onze eigen namen terug te vinden. Je hoeft echt niet zo bescheiden te doen: je Spaans is niet "best goed" maar UITSTEKEND. Ik heb het gehoord van iemand die het weten kan! Was echt heel erg fijn die 2 dagen met jou.
    Nou maar hopen dat je met Papa en Simone mooi weer hebt (gehad), maar dat lezen we vast nog wel en.... see you at Xmas! Liefs van opa en mij. xxx Tante Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, San Cristóbal de La Laguna

Jessie

Actief sinds 21 Aug. 2012
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 8330

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondreis Zuid Oost Azië

26 Augustus 2012 - 26 Januari 2012

Studie uitwisseling Tenerife

Landen bezocht: