Tengo una habitación!!! - Reisverslag uit San Cristóbal de La Laguna, Spanje van Jessie Frankhuizen - WaarBenJij.nu Tengo una habitación!!! - Reisverslag uit San Cristóbal de La Laguna, Spanje van Jessie Frankhuizen - WaarBenJij.nu

Tengo una habitación!!!

Blijf op de hoogte en volg Jessie

04 September 2012 | Spanje, San Cristóbal de La Laguna

Hola a todos <3

Inmiddels ben ik bijna 1,5 week hier.. Heb het ontzettend druk gehad maar vond het nu toch echt tijd voor een eerste verslag.

Mijn eerste indrukken zijn heel positief (op de kevers en kakkerlakken na dan). Het is nog elke dag 30 graden en de mensen zijn ontzettend behulpzaam! Maar laat ik bij het begin beginnen ;)

Het weekend van vertrek was een emotionele rollercoaster... Ik haaat afscheid nemen :( ook de reis was minder, ik zat bij een baby en een jongen die zijn deo was vergeten. Maargoed veilig aangekomen en toen 2 uur zitten wachten op de bus naar Puerto de la Cruz. Hier heb ik namelijk de eerste week spaanse les gehad bij Don Quijote. Fijn om even naar boven te halen hoe je ook alweer Spaans spreekt en heb er veel van geleerd :). In Puerto de la Cruz verbleef ik in een appartement samen met een Nederlands meisje, ik heb een erg leuke week gehad met haar. Eerst 's ochtends naar school en daarna uiteraard naar het strand. Ook al veel leuke winkels en restaurantjes gezien!

Bij Don Quijote raakte ik aan de praat met een Noors meisje, zij vertelde dat ze bij een leuk gastgezin ging wonen en dat ik als ik wil mee kon. En aangezien ik voor week 2 nog helemaal geen onderdak had, dacht ik why not?! Dus toen ik eenmaal bij het gastgezin in La Laguna was, ben ik op zoek gegaan naar een leuk studentenhuis, want dat was ten slotte wat ik wilde.. De zoektocht was super deprimerend, bij bijna alle nummers die ik heb gebeld waren de kamers al bezet. Ik had de moed al bijna opgegeven toen ik opeens werd gebeld door een Italiaans meisje :) ze vertelde dat zij samen met een Italiaanse jongen en een Duits meisje een appartement heeft en op zoek was naar nog een 4e huisgenoot. Ik ben gaan kijken en het klikte meteen met de huisgenootjes dus ik heb JA gezegd!!!

Morgen ga ik verhuizen naar het appartement, midden in de stad en maar 5 minuutjes met de tram naar school! Het is zoals alle Spaanse huizen die ik tot nu toe heb gezien lekker oldschool, maar daar moet ik maar aan wennen..

Vanaf morgen gaat het Spaanse studentenleven beginnen :D en aangezien ik nog dik 2 weken vakantie heb ga ik volop genieten!

Vandaag nog meer goed nieuws gehad. Amber komt met mijn verjaardag een weekend hierheen, gezellig!!!

xxxxxxxxxxxxxxx

PS. kan helaas geen foto's uploaden want ben het kabeltje van mijn camera vergeten

  • 04 September 2012 - 18:11

    Amber Kesselaer:

    HEUUUUUUJ GET THE BOOOZE READYYY BECAUSE WE ARE GOING TO PARTY LIKE IT'S YOUR BIRTHDAYYYYYY

  • 04 September 2012 - 21:08

    Annie Saes:

    Hey Jessie.
    Leuk om te lezen dan de eerste weken goed verlopen zijn.
    En nu al fijn een woonplek, super toch !!!

    Wij zullen dat kabeltje dan maar meenemen als we komen .

    liefs annie

  • 04 September 2012 - 22:21

    Brigitte :

    Hallo Jessie,

    Geniet er maar lekker van! Het is daar heel het jaar zomer…je hebt leuk onderdak, nog even vakantie en er bestaat internet! Neem het er maar lekker van

  • 05 September 2012 - 12:57

    Willy:

    Hoi Jessie, goed om te horen dat je het naar je zin heb. En mazzel dat je toch snel een kamer hebt gevonden.
    Ik hoop dat je een hele leuke tijd hebt daar. En als je thuis komt spreek je vloeiend spaans. Dat lijkt me
    helemaal super. Kom ik wel bij jou op les. Haha.

    Heel veel gr. en dikke kus Willy xx

  • 06 September 2012 - 11:26

    Marion:

    Ha Jessie,

    Geniet van je vakantie...
    Mijn assistent stuurt binnenkort wel een mailtje.

    groetjes Marion


  • 06 September 2012 - 11:51

    Opa En Tante Jeanne:

    Hoi lieve Jessie

    Wat een ontzettend leuk verslag, en wat heb je al veel gedaan-meegemaakt-mensen leren kennen in korte tijd. Geweldig. Zo voel je je sneller thuis denk ik!
    Wijzelf hebben niet veel te vertellen. Zijn nu een weekje thuis en gaan wrsch a.s. maandag naar jouw
    pappie. Sjoerd is er dan ook. We hebben met Sander gebeld en die schijnt het reuze naar zijn zin te hebben. Daar gaan we binnenkort ook naar toe. Echt fijn voor hem daar.
    Volgende week gaan we nog voor ong. 2 weken terug naar Isches, en dan blijven we de winter in NL. Wij
    zullen wel niet zulk mooi weer hebben als jij daar! Heerlijk zeg, zo´n temperatuur.
    Lieve Jessie, we blijven op de hoogte via jouw website. Helaas ligt onze skype eruit, maar dat komt wel
    weer hopenlijk. Veel liefs van ons beiden en hasta la vista! xxxxx Opa en tante Jeanne

  • 08 September 2012 - 17:46

    Carla:

    Hey Jessie,
    Wat leuk te horen dat je je draai al n beetje gevonden hebt. Leuk om veel nieuwe mensen te ontmoeten, die in hetzelfde schuitje zitten als jij.
    Geniet ook van t heerlijke weer, dat is hier trouwens ook top.
    Ik wens je veel succes de komende tijd en zal je verslagen regelmatig lezen.
    Heel veel groetjes Carla x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, San Cristóbal de La Laguna

Jessie

Actief sinds 21 Aug. 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 8323

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondreis Zuid Oost Azië

26 Augustus 2012 - 26 Januari 2012

Studie uitwisseling Tenerife

Landen bezocht: