Viva España - Reisverslag uit San Cristóbal de La Laguna, Spanje van Jessie Frankhuizen - WaarBenJij.nu Viva España - Reisverslag uit San Cristóbal de La Laguna, Spanje van Jessie Frankhuizen - WaarBenJij.nu

Viva España

Blijf op de hoogte en volg Jessie

09 September 2012 | Spanje, San Cristóbal de La Laguna

Lieve allemaal,

Het contract is getekend en ik begin me steeds meer thuis te voelen hier. Ik kan alleen de weg nog niet overal vinden, maar dat heeft meer met mijn richtingsgevoel te maken denk ik..

Ik heb al een paar super leuke dagen gehad. Ik ben helemaal gesetteld in mijn appartement, heb al veel andere erasmusstudenten leren kennen en ook Felice&Thomas (mijn klasgenootje en haar vriend) zijn gearriveerd. Leuk om weer bekenden te zien!

Ik heb me ingeschreven bij een studentenvereniging en daar heb ik vrijdagavond al een welkomstborrel van gehad. Leuke manier om mensen te leren kennen. Ik werd uitgenodigd om zaterdag naar een huisfeest te komen dus daar ben ik gisteravond heen geweest. Iedereen nam zijn eigen drank mee en het was gezellig druk, dat heb ik vanochtend gemerkt...

Verder ben ik een paar keer naar het strand geweest en heb vakantie gevierd. Deze week moet er veel voor school geregeld worden, qua officiele inschrijving en vakkeuze etc. Helaas wordt er hier overal veel meer papierwerk gebruikt dan in Nederland.
Ook de mentaliteit is veel anders. Ik en mijn huisgenootjes hebben nog geen internet, een kapotte wasmachine en 1 vd 2 wc's is niet bruikbaar... Elke dag zegt de huisbaas: mañana, mañana, mañana. Het is te hopen dat er morgen echt iemand komt voor de reparaties.
Nog een nadeel aan mijn kamer is dat ik bij de voordeur+woonkamer zit dus als mijn huisgenoten vroeg in de ochtend thuiskomen van het uitgaan, word ik daar helaas wakker van.. Oordoppen aanschaffen dus.

Maar verder is alles perfecto hoor!

Besos -xxx-




  • 10 September 2012 - 14:00

    Mama:

    Hey Jeske,

    eindelijk gesetteld he! Geniet nog maar effe van je vakantie want je zal het nog druk krijgen op school en ook nog eens alles in het spaans... zal best moeilijk zijn! Maar de moeilijkste periode heb je glansrijk doorstaan, alleen weg, een kamer zoeken en dan alles in het spaans en ook alles alleen uit moeten zoeken!! Pff ik ben trots op je hoor, knapgedaan! Wij (annie en ik) zien je over een paar weekjes al, we hebben er zin in hoor! Hopelijk hoef je dan niet te veel naar school en dan gaan we met zijn drietjes het eiland een beetje verkennen en lekker eten en in het zonnetje liggen. Lekker relaxen bij ons huisje met zwembad... komt helemaal goed! Een dikke kus en knuffel van ons hier! xxx mama

  • 12 September 2012 - 13:02

    Jeanne En Frits Frankhuizen:

    Lieve Jessie

    Wat kun je leuk schrijven zeg. Ik zie het zo voor me. En wat geweldig dat je je
    zo goed weet te handhaven zo helemaal alleen. Complimenten!!
    We hebben je een kaartje gestuurd op je nieuwe adres (waarvoor dank). Dat lijkt me
    ookwel eens leuk. Die mankementen in je studentenhuis lijkt me typsch Spaans. Nou ja,
    voor ons nette Nederlanders went zoiets niet zo gauw, maar er zijn ergere dingen moet
    je maar denken.
    Nou, de rest lees je wel in de kaart. Heel veel liefs van Opa en mij. Dag, Tante Jeanne

  • 19 September 2012 - 11:02

    Moon:

    Het is tijd voor n nieuw verslag zusje :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, San Cristóbal de La Laguna

Jessie

Actief sinds 21 Aug. 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 8327

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondreis Zuid Oost Azië

26 Augustus 2012 - 26 Januari 2012

Studie uitwisseling Tenerife

Landen bezocht: